Page content

Sporten na de bevalling

Sporten na de bevalling

Eén van de veranderingen in je dagelijkse patronen die je zult meemaken als pas bevallen moeder is over het algemeen gebrek aan tijd voor jezelf alleen. Zeker als je wilt sporten na de bevalling.

Je bent namelijk nooit echt alleen, zelfs niet wanneer je uit bent en de kinderen bij de oppas zijn.

Het kan ook best moeilijk zijn om aan dit aan te passen zoals je misschien zelf al hebt ervaren.

En het zal je dan ook niet verbazen dat één van de meest voorkomende vragen die we van pas bevallen moeders krijgen is:

“Hoe kan ik het beste sporten na de bevalling als pas bevallen moeder?”

Natuurlijk zijn er verschillende manieren om in je eentje te sporten na de bevalling want veel sportscholen hebben kinderopvang. En je zou zelfs het sporten kunnen afwisselen met één van je vriendinnen, zus of buurvrouw.

Maar in plaats van je kindje als belemmering te zien voor je eigen gezondheid kun je ook een manier bedenken om je kindje te betrekken bij je workout. Zoals bij een Baby-Bootcamp® les waar we moeders helpen die willen sporten na de bevalling. Dit heeft namelijk een aantal voordelen:

Je hebt  meer tijd om te sporten want in plaats van af te haken omdat je kindje in de buurt is en het weer voor de zoveelste keer “geen tijd om te sporten” is kun je die tijd besteden terwijl je kindje bij je is tijdens de workout.

Sporten is bovendien ook goed voor je kindje en oefeningen doen en spelen met je kindje zorgt ervoor dat jij je kindje kunt helpen met de ontwikkeling en motoriek op jonge leeftijd.

Het is ook een fantastische manier om een band op te bouwen met je kindje. Spelen en oefenen met je kindje schept een vorm van kameraadschap en plezier. En dit geldt niet alleen voor oudere kinderen want je kunt namelijk veel leren van de persoonlijkheid van baby’s als je wat tijd bij hen spendeert.

Hoe begin je met sporten na de bevalling?

We raden aan om direct vanaf het begin te starten namelijk al in de baby tijd. Een simpele manier is om te sporten terwijl jij jouw kindje draagt. Bij Baby-Bootcamp® hebben we er zelfs een speciale belt voor laten ontwikkelen.

Je kindje dragen is voor jou en je kindje namelijk een perfecte manier om sterker te worden.
Wij zijn een groot voorstander van het dragen van je kindje met name om het makkelijker voor jezelf te maken wanneer je weer wilt gaan sporten na de bevalling.

Als je begint wanneer je kindje nog jong is zul je ook automatisch vooruitgang boeken met sporten omdat je kindje groeit in gewicht. Hint: het kan ook een geweldige oplossing zijn als je kindje weigert te slapen.

Op de onderstaande foto zie je een goede oefening voor een pas bevallen moeder die sterker wil worden in de been, buik en bilspieren terwijl ze de baby draagt. Je ziet dat er daarvoor een band wordt gebruikt.

Dit is de speciale Baby-Bootcamp® belt die niet alleen comfortabel is maar de baby ook dichtbij de moeder houdt en ook voldoende ondersteuning geeft.

Vermijd banden, doeken en draagzakken die een te grote druk uitoefenen op de rug van de baby en zorg altijd zelf voor voldoende ondersteuning in het nekje en hou ook voldoende ondersteuning onder de beentjes en heupen voor een optimale houding van de baby.

Mocht jij weer willen sporten na de bevalling of ken jij een moeder die dat zou willen neem dan vrijblijvend contact op met Baby-Bootcamp® om een Gratis proefles te volgen op één van de locaties.

Comment Section

0 reacties op “Sporten na de bevalling

Plaats een reactie


*