Page content

Sporten na de bevalling kan een grote uitdaging zijn

Sporten na de bevalling kan een grote uitdaging zijn

Wanneer je net bent bevallen, is het niet verstandig om snel te gaan sporten na bevalling. Ook kan het lastig zijn om aan de juiste hoeveelheid beweging te komen. Je bent simpelweg genoodzaakt om zoveel mogelijk tijd met je eigen kind door te brengen. Maar heb je er al eens aan gedacht om dit te combineren?

De Baby Bootcamp® training is hiervoor ideaal!

Sporten na de bevalling en twijfels

Misschien heb je twijfels of je wel of niet zou gaan sporten na de bevalling. Of vraag je jezelf weleens het volgende af:

  • Wat voor soort oefeningen kan ik het beste doen?
  • Kan ik wel veilig sporten na de bevalling?
  • Is er iets wat ik zou moeten vermijden?
  • Wat als ik nog wat pijnklachten heb?

Al deze twijfels kunnen er voor zorgen dat je sporten na de bevalling gaat uitstellen. Punt is, we weten allemaal: van uitstel komt afstel. Dat is vast niet wat je wilt…toch?

Vermoeidheid en energie

Zoals je als kersverse moeder zult hebben ervaren, komen baby’s niet met een perfect slaapschema. Dag en nacht hebben baby’s een vraag naar voeding. Combineer dat met je herstel na de zwangerschap en de geboorte van je kind. Dit geeft dat je veel vermoeidheid kunt ervaren en weinig energie voelt. Helaas is er veel onjuiste en onduidelijke informatie te vinden over sporten na de bevalling. Wel of geen intensieve high impact oefeningen te doen bijvoorbeeld. Minder intensieve maar zeker effectieve oefeningen die je bijvoorbeeld thuis kunt doen vind je hier.

Feit is dat veel vrouwen symptomen ervaren zoals pijn of urine verlies tijdens dit soort activiteiten. Bij Baby Bootcamp® wordt ook daar uiteraard rekening mee gehouden. Dan kan sporten na de bevalling de juiste oplossing zijn natuurlijk. Als je maar weet wat je moet doen (en niet moet doen).

Wat is de Baby Bootcamp®?

Tijdens de Baby Bootcamp® ga je sporten na bevalling samen met je baby. Je gaat sporten samen met een groepje vrouwen en de baby’s. Gedurende de training doen we oefeningen voor de been en billen met en zonder materialen. Dit is een redelijk afwisselend schema. Zo blijft het niet alleen leuk, maar kunnen we meteen verschillende spiergroepen onder handen nemen.

Voor wie is deze training geschikt?

Baby Bootcamp® is in het leven geroepen met als doel om vrouwen met een baby van tussen de 3 en 9 maanden te helpen sporten na de  bevalling. Heb je dus momenteel een kind dat in deze leeftijdscategorie valt? Dan pas je perfect in de doelgroep van de Baby Bootcamp®. Daarnaast is het wel fijn als je van een beetje beweging houdt en graag samen met andere vrouwen sport.

Precies wat veel vrouwen zoeken

Groot voordeel van Baby Bootcamp® is dat het echt gericht is op sporten na bevalling. Aangezien er voor deze specifieke groep vrouwen vaak weinig opties zijn, is sporten na bevalling precies wat veel vrouwen zoeken. Qua voordelen moet je dan ook denken aan: Fit blijven: Zeker net na een bevalling kan het er insluipen dat je je conditie een beetje links laat liggen. Er is vanzelfsprekend minder focus op fit blijven en de conditie op peil houden.

De Baby Bootcamp® in de vorm van sporten met je baby biedt dan natuurlijk een mooie uitkomst. Fit blijven gaat dan niet ten koste van de tijd die je met je kind doorbrengt. Het is de ideale uitkomst.

Gewichtsverlies

Naast fit blijven is ook gewichtsverlies een punt wat veel vrouwen een paar maanden na de bevalling weer willen oppakken. De meest verantwoorde manier om dit voor elkaar te krijgen, is door in beweging te blijven. Door te sporten na de bevalling wordt je weer fit en kom je weer keurig op gewicht. Twee vliegen in één klap met Baby Bootcamp® dus!

Met bewegen verbrand je calorieën

Het liefst doe je dit dan op een zo leuk mogelijke manier. Sporten met je baby wordt over het algemeen als heel leuk ervaren. Sociaal contact: Een mooi bijkomend voordeel is vervolgens ook sociaal contact met gelijkgestemden. Aangezien alle vrouwen een baby van tussen de 3 en 9 maanden meebrengen, is er voldoende ruimte voor een praatje. Deel ervaringen met elkaar en klets een beetje bij. Het gaat om een klein groepje vrouwen, dus sociaal contact gebeurt op een zeer persoonlijke manier.

fitness na de bevalling

Ondersteuning en flexibel

Coaches bij Baby Bootcamp® begrijpen als geen ander wat het is om te sporten na de bevalling. Het kan echt zo zijn dat je wat angst hebt om terug naar de sportschool te gaan. Om weer terug in shape te komen. Je kunt er zeker van zijn dat er genoeg tijd en aandacht voor jou is tijdens de training. Jij geniet werkelijk van je training en geniet tegelijkertijd van waardevolle “me time”.

Iets doen wat je leuk vindt en even iets anders aan je hoofd hebben dan de dagelijkse ‘baby beslommeringen’ kan zo heerlijk zijn. Ons doel is om een veilige omgeving te creëren en dat doen we door flexibel te zijn naar jou en je baby. We ondersteunen jou met de oefeningen, de duur en de intensiteit daarvan. Absoluut ben jij en je baby bij ons in goede handen als je gaat sporten na de bevalling.

Ben je na het lezen van deze blog over de Baby Bootcamp® en de bijbehorende voordelen enthousiast? Probeer het dan gewoon een keertje uit. Alle vrouwen met een kind van tussen de 3 en 9 maanden zijn welkom. Voor meer informatie of vragen over de Baby Bootcamp® kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. We vertellen je graag uitgebreid hoe sporten na de bevalling met Baby Bootcamp® eruit gaat zien en hoe je je hiervoor kan aanmelden.

Comment Section

0 reacties op “Sporten na de bevalling kan een grote uitdaging zijn

Plaats een reactie


*