Page content

Fitness met je baby

Fitness met je baby

Als je pas een baby hebt gekregen dan is fitness met je baby wel het laatste waar je aan denkt. 

Sterker nog als je voor het middag eten zelf hebt kunnen douchen dan is je dag al geslaagd. Oftewel jezelf in allerlei bochten wringen om te gaan sporten staat misschien onderaan op je prioriteiten lijst.

Alhoewel tijd maken om te sporten terwijl je een baby thuis hebt kan lastig zijn maar het is zeker mogelijk als je maar de juiste tips hebt. Je baby meenemen voor een wandeling tot aan lunges doen om je baby in dromenland te helpen.

Ontdek 4 manieren om aan beweging te komen wanneer je pas een baby in je leven hebt.

Buiten sporten met je baby

Je hebt geen oppas nodig als je jouw baby mee naar buiten neemt voor een wandeling. Neem bijvoorbeeld je baby mee in een draagzak zelfs al doe je alleen maar een rondje in het park. Samen met je baby geniet je van de zonnestralen en de frisse lucht.

Wat er ook weer voor zorgt dat je meer energie op doet waardoor je mocht dat nodig zijn ook net even wat lekkerder in je vel gaat zitten. Er zijn misschien wat loopgroepen bij jou in de buurt en anders kun je zelf een groepje vormen met buurvrouwen, vriendinnen of moeders van school.

Wanneer je pas een baby hebt gekregen, zeker wanneer het je eerste is dan heb je juist behoefte aan sociaal contact met vrouwen die weten wat je hebt meegemaakt of waar je tegenaan loopt tijdens je prille moederschap. Door samen te lopen krijg je ondersteuning van like minded mama’s en heb je een extra bonus omdat je samen met je baby je lichaam weer in shape kunt krijgen.

Doe aan fitness met je baby

Plan een rondje met een aantal oefeningen met je baby dat je dagelijks kunt uitvoeren. Als jij je baby alvast laat wennen aan wat beweging dan is dit een eerste belangrijke opstap naar een gezonder leven op latere leeftijd.

Bij Baby-Bootcamp® hebben we zelfs 2 baby blokjes zodat ook de baby op een verantwoorde en leuke manier aan beweging doet. Eigenlijk is dat een soort fitness met je baby.
 Als je zelf oefeningen gaat doen met je baby zorg er dan wel voor dat je het hoofdje en het nekje ondersteund.  Zeker bij een pasgeboren baby!

Volg een moeder en baby yoga les

Tijdens dit soort lessen schep je niet alleen een band (net zoals bij Baby-Bootcamp®) met je baby. Het zorgt er ook voor dat jij en je baby kunnen genieten van een rust momentje.

Nog niet klaar om een moeder en baby yoga les te volgen?
 Laat je dan allereerst adviseren en informeren voordat je jezelf en je baby gaat aanmelden. Wil je meer weten over sporten na de bevalling dan hebben we hier een aantal tips voor je.

Wees creatief met oefeningen

Als je als moeder wilt gaan sporten dan hoef je echt niet altijd een les te volgen of met een trainer aan de slag te gaan. Je kunt bijvoorbeeld oefeningen doen zoals lunges terwijl jij je baby bij je draagt. Of doe een aantal squats (zoals je ziet op de onderstaande foto) terwijl jij je baby zachtjes op en neer tilt.

Zo heb jij een workout voor je armen en voor je het weet valt je baby in slaap. Je kunt bijvoorbeeld ook wat buikspier oefeningen doen en een kiekeboe spelletje doen terwijl je baby op jouw schoot ligt. Plezier voor jullie beide!

Nadat je baby geboren is zit je lichaam nog vol hormonen en hoe langer je wacht om actief te zijn des te lastiger het is om de aangekomen zwangerschaps kilo’s er weer vanaf te krijgen. Dus kom op en ga aan de slag.

Wat je zult merken is dat wanneer je weer gaat sporten of het nu fitness met je baby is, je ervaart veel voordelen zoals:

  • verminderen van angst
  • verminderen van stress
  • verminderen van depressie

Maar vergeet ook niet dat de kans om een band te creëren met je baby terwijl je aan het bewegen bent misschien nog wel het grootse voordeel is waar jullie beiden van profiteren.

Als je oefeningen gaat doen met je baby vermijd dan iedere oefening, houding en beweging waardoor jouw kleine baby zich kan bezeren.

Comment Section

0 reacties op “Fitness met je baby

Plaats een reactie


*